czwartek, 13 czerwca 2013

DIY - Stary słoik i tasiemka, czyli prosta rzecz, a cieszy


     Dziś kolejny idealny recykling, czyli jesteśmy w zgodzie z panującymi EKOtrendami. Ekologicznie i ekonomicznie! Nie wydając wiele, a nawet nic, możemy sobie wyczarować uroczy wazon, lampion czy pojemnik (3 w 1 - najlepsza kondensacja treści!). I obiecuję, nie wymaga to żadnych zdolności manualnych - rzecz dla każdego!



     Do przygotowania takich pojemników /lampionów / wazonów potrzebujemy:


- niepotrzebny słoik, obojętnie jakiego kształtu
- kolorowe tasiemki materiałowe (oczywiście najlepsze są podklejane, do kupienia w dobrych papierniczych sklepach, ale mogą być zwykłe, wtedy kleimy ręcznie)
- sznurek sizalowy, kolorowy, rafia, sznurowadło bądź mulina - cokolwiek tego rodzaju, wg własnego gustu
- klej i rękawiczka lateksowa, coby się nie ubrudzić klejem
- guziki, resztki broszek, perełki - cokolwiek, co zalega nam w domu, czego nie chcemy wyrzucić, bo nam się podoba, ale od lat nie znaleźliśmy dla tego zastosowania :))
- serwetki wydziergane przez babcię :) albo zakupione w lumpeksia za grosze!

1. Pierwszy wzór - ażurowy. Dzierganą serwetkę przyklejamy w kilku miejscach klejem kropelka do szklanego słoika i przytrzymujemy chwilę, aż klej dobrze załapie:


2. Teraz wystarczy już tylko przwiązać słoik dobraną odpowiednio tasiemką, a żeby przełamać cukierkowy nastrój - także "szarym", surowym sznurkiem :) I gotowe!


3. Gdy wsypiemy do niego np perełki, albo zwykły jasny piasek (aby umocować tealight'a) ten pierwszy wzór idealnie sprawdzi się jako lampion. Światło świecy rozprasza się przez ażurową serwetkę i tworzy wokół piękne wzory :) 


4. Drugi wzór - paseczkowy :) Przytrzymujemy słoik i w przyklejamy taśmy - różnokolorowe dają fajniejszy efekt. Ja użyłam zwykłej tasiemki bawełnianej (70gr/metr), aksamitki ok 4zł/m), plus podklejanej tasiemki materiałowej (ok. 10zł/5m). Bawełnianą "łapałam" w jednym miejscu klejem błyskawicznym (kropelka).


5. Pamiętajmy, aby łączenia kolejnych pasków były w tym samym miejscu.


6. Gdy podoklejamy wszystkie taśmy, znowu przewiązujemy wstążeczką i sznurkiem ,tym razem kolorowym, a na końcach sznurków możemy doczepić guziki. Ja miałam tylko jeden taki, który miał odpowiednio duże dziury, muszę dokupić drugi, bo bardzo podoba mi się ten efekt :))


6. Analogicznie oklejamy inny słoik, tu - kanciasty :)) W ramach ozdoby - kawałek starej broszki, zawieszonej na sizalowym sznurku :))) Kurczę, jak to zobaczyłam, to aż się uśmiechnęłam do siebie - boski efekt!!! A nie mogłam się z tym motylkiem rozstać, mam go od podstawówki jeszcze :))


Zastosowanie mają przeróżne..! Jako wazon - super, szczególnie do sztucznych kwiatków, bo unikamy ryzyka zamoczenia i zniszczenia idealnego układu tasiemek na słoikach ;) Jako lampion do świeczek w domu, dodadzą miłej, intymnej atmosfery. A jako pojemniczki - ożywią każdą kuchnię, łazienkę, pokój do pracy, pokój dziecięcy... a wykorzystujemy do tego same "śmieci". Po prostu KOCHAM TO!



Czarujcie swoje własne pojemniki i dzielcie się z nami na facebooku!!! http://www.facebook.com/BoginiePrzyMaszynie?ref=hl

A tymczasem - dobranoc :))) 
~PaT

12 komentarzy:

  1. Piękne. W sam raz dla mnie, bo ja dopiero raczkuję w "ręcznych robótkach". Zrobię i z dumą się podzielę na fb :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego Was uwielbiam! Za tą ekonomiczność i ekologiczność!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny jesteście niesamowite! Zabieram się do dzieła i robię podobne cuda i pokażę na pewno!:):))

    OdpowiedzUsuń
  4. jaki fajny pomysł! a ja mam całe szuflady skarbów od zawsze i nie do wyrzucenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że te skarby nie-do-wyrzucenia są troszkę nami samymi, jak się rozstać z cząstką naszej osobowości :D Niektóre bibeloty mam gdzieś, ale niektóre - wara ruszyć :D

      Usuń
  5. Lubię taki recykling :) Fajnie to wyszło !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!! Mega proste, kilka minut, kilka ruchów, efekt natychmiastowy, nie trzeba czekać, aż farba wyschnie itp... ja uwielbiam takie raz-dwa-trzy :D

      Usuń