wtorek, 26 marca 2013

Wielkanocne SOS dla zapracowanej mamy

Przyznaję, że w ostatnich latach nie przykładałam szczególnej wagi do Świąt Wielkiej Nocy. To zawsze Boże Narodzenie wydawało mi się bardziej klimatyczne i warte celebrowania. Jak to zazwyczaj bywa i jak to często można usłyszeć: wszystko zmieniło się, gdy zostałam mamą. Poczułam odpowiedzialność za budowanie wspomnień świątecznych mojego synka. I mimo, że jest jeszcze malutki i pewnie niewiele jeszcze zapamięta z tego, co się obecnie wokół niego dzieje, postanowiłam zadać sobie trud i zbudować w domu prawdziwie świąteczną atmosferę. Oczywiście szybko się okazało, że czas, jakim dysponuję to zaledwie ułamek tego, czego potrzebowałabym do realizacji planu. Dlatego szybko poszłam po rozum do głowy i postanowiłam przygotować dekoracje nie tylko z tego, co mam dostępne w domu, ale też szybkie i proste, a zarazem efektowne. Polecam ten sposób każdej zapracowanej mamie! Dzieci na pewno docenią nasze starania.

Do wykonania Wielkanocnych ozdób potrzeba:
Jajka (najlepiej z biała skorupką), wydmuszki przepiórcze, rafia (ja wykorzystałam z bukietu, który dostałam kilka lat temu), słoik, kolorowe serwetki, farbki plakatowe, barwniki do jaj, ocet, ścinki tasiemek i koronek (tu doskonale przydaje się pasja szycia), klej




1. Bierzemy miskę, w którą wlewamy zimną wodę z solą. Moczymy w niej jajka (ok.20 min). To zapobiegnie pękaniu skorupki w trakcie gotowania.

 (Tu bardzo łatwo o wypadek ;-)

2.W drugiej misce rozrabiamy barwnik (według przepisu producenta). Moczymy w nim jajka, a następnie wykładamy je na talerz. Wiele osób natłuszcza jajka po wyschnięciu, żeby kolor był bardziej intensywny, ja jednak wybrałam opcję dalszego ich ozdabiania, więc olej mógłby zaszkodzić.



3. Malujemy wzory wedle uznania. Jako że nie miałam czasu na wyprawę po profesjonalne farbki, wykorzystałam zwykłe plakatówki. Doskonale się nakładały. Nie rozrabiałam ich jednak z wodą. Chciałam, żeby kropki były wyraziste i grube.




4. Przygotowujemy tasiemki i koronki. Wycinamy odpowiednią długość.



5. Na jajku robimy kropkę klejem typu Super Glue. (Osobom niewprawionym polecam rękawiczki). Przykładamy tasiemkę i przytrzymujemy delikatnie.

6. Umieszczamy pisanki w miejscu docelowym. Ja wybrałam wazon z baziami.






7. Bierzemy wydmuszki przepiórcze, rafię i słoik i serwetkę. Na dnie słoika umieszczamy część wydmuszek, przykrywamy rafią. Resztę wydmuszek umieszczamy między liśćmi, tak by przypominały ułożenie w gnieździe.




8. Przykrywamy słoik serwetką i zawiązujemy kokardkę z rafii.




Tym samym przy niewielkim nakładzie czasu w naszym domu nastała przyjemna świąteczna, wiosenna atmosfera. Szkoda tylko, że za oknem tak zimowo...

4 komentarze:

  1. Piękne kolory tych jajek, cudny barwnik, i te kropeczki :) jednak, kurczę, dekoracja z jajek w wazonie to do mnie nie przemawia, z wydmuszek owszem, na 100 %, ale jajka to chyba szkoda, bo się zepsują przecież w końcu. Czy się mylę? Piękne ściany ceglane, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wazon jest bez wody oczywiście. Fakt, że wydmuszki byłyby dobrym rozwiązaniem, ale mi zabrakło czasu. A z drugiej strony jajka ugotowane mogą spokojnie tydzień stać, tylko, że później się ich oczywiście nie je;)

      Usuń