poniedziałek, 18 marca 2013

I cóż, że są wąskie

Wielokrotnie, kompletując ubranka dla mojego synka byłam wielce zdumiona. I zdumienie wcale nie dotyczyło wygórowanej ceny (choć tu pewnie wielokrotnie też było ciekawie), materiałów wykorzystanych do produkcji, a ograniczeniu asortymentu ze względu na płeć! Okazało się, że pewne rzeczy zarezerwowane są dla dziewczynek, a pewne dla chłopców. Koniec kropka.
I nie mówię tu o typowym podziale na kolor niebieski i różowy, ale o krojach ubrań.  Bo takie na przykład getry czy legginsy szyte są jedynie dla dziewczynek. Oczywiście mogłabym zakupić te dostępne dla płci pięknej, ale róż połączony z kwiatkami lub serduszkami, tudzież falbankami na pupie, nie znajduje mojego entuzjazmu. Zwłaszcza dla chłopca.
Na moje oko getry to, oprócz dresów, najwygodniejszy sposób ubierania malucha, szczególnie w domu. Nic nie krępuje ruchów, bo getry są elastyczne i pozwalają na pełną swobodę. Oczywiście zawsze można ubrać rajstopki, ale te mamy, które cenią sobie estetykę, czasem mają dość widoków rodem z PRLu. Mnie przynajmniej przychodzą na myśl czasy przedszkolne, kiedy to po sali wszystkie dzieci biegały właśnie w rajstopach.
Postanowiłam więc sobie pomóc. Wybrałam się do hurtowni, zakupiłam bawełnianą rozciągliwą tkaninę: w dwóch kolorach i o różnych fakturach. Tkanina podstawowa, granatowa, jest w prążki, ta na atrapy kieszonek i łatki na pupie, jednolita i cieńsza.
Na próżno szukałam wzorów dostępnych w branżowej prasie, szczególnie w tak małych rozmiarach. Musiałam więc sama sporządzić wykrój i przenieść go na materiał. Nie obyło się przy tym bez drobnych wpadek, ale przynajmniej przeszłam prawdziwy chrzest bojowy i następnym razem będzie już szybciej i sprawniej. Mam gotową własną konstrukcję, którą będę na pewno jeszcze wielokrotnie modyfikowała.
Nie wiem jak Wy, ale Kuba jest zachwycony. Moje oczy również ;-) Dzisiaj zamierzam uszyć kolejne chłopięce legginsy, tym razem w odwrotnej wersji kolorystycznej. Na pewno się nimi pochwalę ;-)














15 komentarzy:

  1. eee no super są!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Są fajowskie ! Gratulacje ! Kuba jest super modny :)
    Klara zauważyła, że mamy takie same zwierzaki z Arki Noego i bączka, też identycznego i mówi teraz, że chłopiec Kuba jest jej dobrym kolegą :D
    Więc ściskamy !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo jak miło ;-) To dzieciaki koniecznie muszą się poznać i w realu ;-) Będą się czuły jak u siebie w domu;)

      Usuń
    2. He He :) Bardzo chętnie, ale lepiej, żeby dziewczęta się nie czuły jak u siebie, bo skutki mogą być opłakane ;);)

      Usuń
    3. Hahaha ;-) To fakt, że dzieci potrafią być niczym huragan.

      Usuń
  3. Getry świetne, też ubolewam, że nie można "męskiej" wersji kupić w sklepie. Ponieważ jestem pozbawiona neuronu kreatywności i umiejętności szycia to może jest szansa zamówić u Ciebie takie dla mojego 2 letniego synka?
    ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Musiałybyśmy przedyskutować szczegóły ;-) Dzisiaj będę szyła także drugą wersję kolorystyczną dla mojego synka. Proszę o kontakt na mail: boginieprzymaszynie@gmail.com

      Usuń
  4. getry świetne!!! gratulacje za pomysł i wykonanie!!! też uważam że to najlepszy ciuszek do wygodnej zabawy maluszka! ja póki co wyszukuje na półkach z ubraniami dziewczęcymi kolory uniwersalne (i udało się znależć granatowe, szare i zielone :o ) ale miło byłoby gdyby było więcej takowych modeli CHŁOPIĘCYCH!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. maciejka szyje8 kwietnia 2013 16:43

    Getry świetne :) mnie sie kiedys takie małe czarne udało kupic :)))) a co do robienia wykrojue to polecam książkę Zofii Hanus "Kulisy kroju i szycia dla dzieci", świetnie opisane ściąganie miary i tworzenie wykrojów i ich modyfikacje(na necie używana ksiązkę można dostac za grosze). bardzo przydatna pozycja dla szyjącej Mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo nie wiedziałam o takiej książce, a szukałam wykrojów, super przydatna informacja, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka co prawda z lat '80, ale podstawowe wykroje można spokojnie modyfikować, a przede wszystkim jest świetnie opisane jak taki wykrój wykonać.

      Usuń